MALAM AIR MATA

Masok hari ni dah 4 hari aku demam n serangan jepun..so emosi agak tak stabil la..hari2 aku diselubungi ngn keemoan dan kementalan...nasib baik da kak anis n adik2 aku yg pramatang n muncho2 noty..mama dah la takda outstation..uuuwwwaaa..mak pula tak call pon...tp hari kedua aku dapat call dr mak..hehe..tp yg tak best nye taik telinga aku cayaQ dek kene berleteaQ ngan dia coz tak g clinic.."mak,cool2 nah..jgn marah akak sgt..satg bertambah demam akak..cam la dia tak tau anak cam na anak dia"..n thankz kat sahabat2 yg care n suh aku makan ubat tp tak berhasil pujukannya ya...try next time yea!! lebiu all..
Pada hari ketiga mama dah lik dgn pelbagai ole2 yeah..ntah tetiba time petang badan aku bertambah panasnkepala aku berat sgt n mata aku pedih sampai mecurah2 air mata...oowh..baru aku teringat pagi tu aku g terjun swiming pool ngan baby..hahaha...mama n kak anis takda so aku lah perenang ala2 memerang..hampir sejam aku berenang ketepian n exercise dalam air...cam na exercise dalam air?? haha...aku n adik je tau..
Dah puas mandi aku naik umah n aku tengok kat cermin aku menjerit..Aaarrrggggghhh!!! aku itam...badan aku da burn n cam zebra da...huhu..pelik oo..slalu mandi tak burn pon... arini leh burn...huh!! no wnder la aku demam gatai p terjun pool time2 demam..salah sapa?? salah baby sbb ajak aku..sory yea baby for blaming u..haha...
Pastu aku pon g masok bilik n tengok kak anis tengah layan perasaan..tetiba hati aku menjadi sayu..kerna esok adalah hari pengakhiran nya..uuu..aku pon join sekaki layan perasaan bertambah emo aku time2 demam cam ni...tetiba muncul adik aku yg paling bacin di muka pintu..muncul saja muka dia kami tau bencana akan menimpa.. tetiba dia kata" nk dengar lagu best tak?? adik pasang ek??" kami buat bodo je kat dia n malas nk layan dia sbb masing tengah layan perasaan..alu pon pusing badan tido meniarap..Actually aku n kak anis di dalam group perempuan yg failed in love..wanna join our club??tetiba lagu sedey berkumandang di handfone dia..lagu pilihan beliau adalah Kepergiaan ku by Ruth Sahanaya+Tercipta untukku by Ungu+Kenangan Terindah by Samsons+Ma all by mariah carey...masa lagu Ma all di mainkan aku tersentap n terdengar kak anis menagis..pastu kami masing mencurah2kan air mata sampai sedu sedan..kan aku dah kata adik muncul mesti da bencana berlaku...kak anis nanges aku tak pujuk n aku nanges pon kak anis tak pujuk..tetiba adik da cuak n lari g panggil mama..setiba mama di bilik mama usap pala kami dua org n ceramah la sekilo dua dan adik kene marah...padam muka adik!! hahaha..pastu sempat lg mama buat lawaking nk jodohkan aku ngan shapiq montel n abu gemok untuk kak anis..
Akhirnya mama berjaya buat kami tergelak...lalu kak anis pon hug n lap air mata aku...tu la kelebihan jadi adik..huahaha..

Actually bila kita sakit demam pe yg kita perlu kan adalah kasih syang n perhatian...tu lah sebenarnya ubat yg paling mujarab...thank 2 Lala coz rajin melayan aku time2 demam n bersengkang mata ym n msg aku..tidak lupa juga wafi n taro..toce


Adik bacin a.k.a punca bencana air mata kami
Lala yg care time2 aku demam...harap2 ikhlas hendaknye yea

No comments:

Post a Comment

Followers