I MISS U, SON


Pada pukul 2 tadi
aku menonton rancangan
di TV3 iaitu Nona yang memaparkan
sebuah segmen penjagaan bayi..

Entah kenapa fikiran aku
mula melayang pergi ke sebuah wajah
seorang kanak-kanak benama Daniel..

Dia adalah anak kepada
Kak angkat aku iaitu kakak kepada ex boyfriend aku..
Seorang kanak-kanak yang memanggil aku Umi..

Sudah hampir 2 bulan aku tidak
Menemui nya..teramat rindu rasa dihati..
Mahu tidak nya aku lah orang yang memandikannya
Menyuapkan makanan,menidurkan dan menyakat…

Sejak dia dilahirkan sehingga
umur 2 tahun boleh dikatakan aku yang banyak
menjaga dan mengasuh Daniel kalau aku ke rumah Mama .

Tapi baru2 ini Kakak angkat menelefon aku
kerna Daniel nk bercakap dengan aku kata nya Daniel
rindu sangat kat aku..mendengar percakapan nya yang tidak berapa petah
bercakap tetapi bercakap seperti murai membuat aku tersangat lah happy.

Sudah pastinya dia tersangat lah nakal
dan “banyak akai”..aku cuma berharap dia membesar
dengan sihat dan gembira..Satu hari nanti aku akan menjenguknya juga..
Tapi yang pastinya bukan sekarang..
I always miss u…

.

No comments:

Post a Comment

Followers