NUR TERPANCAR DIWAJAH KU








Semalam aku g Maahad Tahfiz Raudhah al Quran coz adik aku register untuk masok situ..time ondaway,hujan lebat gila b**i sampai tak nmpak jalan...sampai kat Maahad tu aku ngn mama ja turun jumpa ustaz Rashid untok register...punya la pjg lebar kami ber chit chat ngn ustaz tu..tetiba ustaz tu igt aku yg nk masok tahfiz..gila cool

After register kami hantar adik masok hostel...wah....kiut2 student2 kat situ...tetiba mama tunjuk sorank budak tahfiz muka cam si pa'an ..aku pon tgok la...mmm...da la sikit iras2 kalu pandang ikot tepi....pas settle down sume,kami pon g kat keta nk balik dah...tetiba tepon plak ilang....huh!!! org yg disyaki?? adik bacin.... amboi2 dia ni buat pasai ka??? nk p ngaji ka nk mengatai....huh!! terpaksa la aku patah lik g hostel budak laki..banggaaaaaa gituu aku cam princesss dikelilingi prince2 takfiz lak...huh!! aku tanya adik.... " adik,tepon mama n tepon adik mana????" lalu adik pon menjawap ngn sopan dan santon...."adik dah letak dalam handbag mama"....oooo....malu nya aku mencurigai ketulusan adik tahfiz aku itu....huahaha...tetiba 1 of tahfiz students tetiba membuka molot...." ni nk berkenalan boleh".....uuuu...tak padan ngn budak tahfiz,gatai mengela....huh!!! aku pon senyum ala2 muslimah sejati... gaya aku dah ada dah.... ngn pakai baju kurung kaler pink pew2....dok sebatu pon leh nampak n aku pakai tudung...oooo..aku rasa cam aku sweeetttt ja....walupon takda org puji aku....ni menandakan muka ku ada NUR!!! sbb budak tahfiz pon leh nk berkenalan ngn aku...sampai umah aku kal cik pa'an...



A : u tau budak tahfiz ngorat i tau....dia kata nk berkenalan oooomuka i ni rupanya ada nur...jgn jelezzzz

P :ye la tu..muka u bkn ada nur..dia kata camtu sbb nk bawak u ke jalan yg benar ja....


Eleh pa'an ni....jeles budak tahfiz ngorat aku...dia takda gal ngorat..hahah...gay ja nk kat dia


p/s : sebenarnya budak yg ngorat aku tu kecik lg dalam darjah 6 camtu....huh!! tp aku bangga gak

No comments:

Post a Comment

Followers