JOHOR TRIP






Aku baru lik dari Johor…Alhamdulillah sebab Allah tak suruh malaikat Izrail tarik nyawa aku lg…Tujuan utama kami untuk tgok bakal anak angkat kami

11 July 09
01.00 a.m : Aku n Kak Anis gerak g umah boboy n ayeem..
Chat2 n tukar plan skit..
Tgu Boboy n ayeem mandi 1jam15 minit mandi mengalah kan girlz

03.00 a.m : Bertolak ke Johor…boboy drive..aku n kak anis dok blkang je..
baru 15 minit perjalanan aku dah ketiduran..

05.10 a.m : Sedang aku nyenyak tidur tetiba kereta dah ilang kawalan n
Boommmm!!!! Tayar pecah…time tu aku btol2 rasa yg kami accident…
Nasib baik ayeem sempat grab stereng n kereta lain takda .
Kalu tak aku tak leh bayangkan kami accident dah la
dosa berkandar2 n solat pon tunggang terbalik lg…lebih kurang
sejam gak la kami terdampar di tepi highway yg gelap n boboy
tukar spare tayar..

06.00a.m : Kami teruskan perjalanan..

07.10a.m : Kami sampai di rumah family ayeem di Air Hitam… tak kira kul 7 pon
kami tetap sambong tido. ketiduran lah kami ber4 di tengah2 hall…

11.20 a.m : barulah kami bangun…agak memalukan gak la,kami bangun je makanan
dah terhidang atas meja..tak sempat kami nk tolong…
nasib baik makcik paham kami kepenatan..kalu g umah org lain
reject nk wat kami menantu…..dengan muka tak malu n cool
aku g basoh muka n tros melantak…sgt sedap makan siput sedup
bersama ikan masak asam pedas…perrrrrgggghhh!!! Gila sedap…
Hancur tros diet aku…

12.30p.m : ayeem n boboy ajak g workshop nk tukar tayar baru….
Dengan tak mandi kami buat relex n cool je kuar…tp perfume kene
spray segelen la…sampai je workshop macam2 lak apek tu suh
tukar…nk tukar tayar je,tp macam2 la kene tukar…duit pon terlebeh
guna suda..da la kene tgu 4 jam baru baru siap.. aku pon tak paham
pe apek tu repair kan…nasib baik da restoran mamak depan tu leh
gak lepak2 smbil melantak lg.
Dah la bohsan tgu kat kedai mamak tu + panas lak (sbb tak mandi)…
Tp ayeem n boboy tetap cool menceriakan kami…

04.50p.m : Finally azab penantian berakhir jua…at 1st nk teros balik
jer…tetiba termelencong ke Tropical Village untuk survey
Nasib baik time masok dalam office tak berbau..tempat tu cantik
gila..Pas settle kat Tropical Village, kami singgah lak kat tempat
yg jual patung, bear, n cam2 la…kat situ cam syurga teddy bear
oooo…..
: Kami jalan2 n posing2 snap picture…kami tetap photogenic walaupon
tak mandi…

07.30 p.m : Kami sampai umah+mandi + dinner

09.00p.m : Kami pergi melawat umah kakak ipar ayeem yg baru melahirkan anak
Cute gila anak buah ayeem tu…dalam hati teringin nk dukung tp baby
kecik tu asyik tido je… terkubur hasrat aku…aku tanya Boboy how
old akak ipar nye tu…rupanya she just 19 n sudah melahirkan
seorang baby kecik yg cute n memikul tanggungjawap yg besar
menjadi seorang isteri n ibu…OMG!!! Kalu aku??? I m not ready
yet…..besar sgt tanggungjawap tu Aku umur da 20 pon
perangai cam kanak2 riang lagi…tabik spring toing2 la kat kamu!!!

10.30p.m : Kami lik umah..baring n chitchat sampai lewat malam n gayut2 fon…
TIDO!!!


12July09
08.00 a.m : Bangun pagi..hari ni bangun awal coz kami nk pegi pasar n masak
nasi ayam…Awal kepala hotak aku…semalam seorang sahabat pesan kat
aku solat Subuh…kata beliau hati aku ni sudah gelap gulita sbb
slalu tinggal solat ..tp skali lg aku tertinggal solat Subuh..tp
aku rasa cam terlewat gak la..eh bukan rsa..mmg sah2 lewat subuh
pon tak bgun… coz skali lagi bangun ja pulut kuning bersama kari
ayam terhidang atas meja…

09.00a.m : Chef2 muda start masak nasi ayam black pepper ….perrggghhh!!! sgt
sedap…

05.30 a.m : Kami berkemas n berangkat pulang…

10.30a.m : Kami sampai KL n hangout di Old Town dulu 45 minit disana n pulang.


Actually kami tak jadi pegi melawat bakal anak angkat tu coz kereta break down n duit terlebeh guna kat kereta…nk pg tempat tu quite jauh….

No comments:

Post a Comment

Followers